Kasım Ayı Dögep Toplantısı
Covid-19 Sürecinde Eğitim Öğretimi Etkileyen Güncel Sorunlar Uzaktan Eğitim Sürecinde Meslektaş Dayanışması, Ruhsal ve Fiziksel Sağlığın Korunması
İlçemiz İmam Hatip Okulları Ekim-Kasım faaliyeti kapsamında Covid-19 Sürecinde Eğitim Öğretimi Etkileyen Güncel Sorunlar Uzaktan Eğitim Sürecinde Meslektaş Dayanışması, Ruhsal ve Fiziksel Sağlığın Korunması 25 Kasım 2021 tarihinde ilçemiz Mengen Anadolu İmam Hatip Lisesinde değerlendirildi.
COVID-19 salgını nedeniyle 2020 yılı mart ayından sonra öğrenciler okul ortamından uzak kalmışlardır. Ara ara bazı kademelerde okullar açılsa da kalıcı olamamıştır. Bütün dünyada olduğu gibi ülkemiz içinde beklenmedik bir durum olduğu için ister istemez sorunlar yaşanmıştır. Okullarda eğitime ara verilmesinin hemen ardından öğrencilerin okul havasından kopmaması için acil olarak uzaktan öğrenme araçları ve imkânları kullanılarak öğrenmenin sürekliliği sağlanmaya çalışılmıştır.
· Bazı öğrencilerin maddi imkansızlıklar nedeniyle ya da altyapı yetersizliği nedeniyle canlı derslere katılım sağlayamaması.(%20 )
· Taşımalı olarak gelen köylerde yaşayan öğrencilerimizin canlı dersleri takip edebilecekleri kendilerine ait ortamlarının olmaması.
· Öğretmen-Öğrenci veya Öğretmen-Veli iletişiminin az olması.
· Sürekli bilgisayar veya telefon karşısında bulunmanın olumsuz etkilerinin oluşması.
· Öğrencilerin ders çalışma, kitap okuma gibi konularda takibinin zorlaşması.
· Derslere devam etmenin isteğe bırakılması nedeniyle katılımı düşürmesi.
· Ev ortamında öğrencilerin dikkatlerini dağıtacak birçok unsurun bulunması..
· Öğrenciler psikolojik olarak okuldan uzaklaşması.
· Beden eğitimi, meslek dersleri ( özellikle Kur'an-ı Kerim, Arapça dersleri )gibi uygulama ağırlıklı derslerin öğretmenlerin anlatımını, öğrencilerin anlamasını zorlaştırması.
· Bütün öğrencilere internete erişim sağlayabilecekleri teknolojik cihazlar temin edilmeli ve uygun internet paketleri sağlanmalıdır.
· Derslere devam (belgelenmiş zorunlu haller dışında) zorunlu hale getirilmelidir.
· Öğretmenlere teknoloji kullanımı konusunda eğitimler verilmelidir.
· Öğrencilerin sürekli olarak ekran karşısında sürekli durmasının olumsuz etkileri nedeniyle EBA dersleri aralıklı olarak planlanmalıdır.
· Sınavlar merkezi olarak yapılmalıdır.
Yapılan toplantıda Meslek dayanışmasına vurgu yapılarak fedakar öğretmenlerin ve yöneticilerin bu dönemde gerçekleştirdiği eğitimlerde ne gibi fedakarlıklar yapıldığı ve gelecekte yardımlaşma konusunda neler yapılabileceği konularının üstünde duruldu.
Ruhsal ve fiziksel sağlığın korunması bağlamında hazırlanan makaleler üzerinde konuşuldu ve değerlendirmelerde bulunuldu. Öğretmen sağlığının korunması, fiziksel ve zihinsel sağlığın korunması için fikir alışverişinde bulunularak çeşitli örnekler verildi tecrübeler paylaşıldı.